1e paar dagen India - Reisverslag uit Ludhiana, India van martijn Oers - WaarBenJij.nu 1e paar dagen India - Reisverslag uit Ludhiana, India van martijn Oers - WaarBenJij.nu

1e paar dagen India

Blijf op de hoogte en volg martijn

04 September 2012 | India, Ludhiana

31-8-12De vlucht was 3 uur vertraagd we konden pas om 3 uur de lucht richting India de vlucht zelf ging van goed kleine turbulentie maar dat viel wel mee.
1-9-12 In India aan gekomen te zijn was het toch wel even wennen aan het klimaat en de cultuur van de mensen. We waren het vliegtuig nog niet uit en er stonden al 20 man op je te wachten om je te helpen het dragen van je koffer. Daarna zijn we naar het hotel gegaan daar waren we pas rond een uur of half 4. Na een kort nachtje zijn we de stad gaan bezichtigen (New Delhi). Het was mooi om te zien dat er zo veel mensen op dat kleine stukje kunnen wonen en leven. De drukte ca verkeer en mensen honden en koeien (want die zijn heilig) op straat is in de grote steden enorm. We zijn naar de rode tempel geweest en naar een lokale markt waar de groente en fruit deden verkopen waardoor we een indruk hadden wat er in dit land word geteeld. Het eten hier is op zich nog best wel te doen alleen ze doen veel bakken. Daarom kunnen de mensen hier nogal stinken. S’avonds zijn we naar huis gebracht door de tuktuk dat was echt een helle ervaring door dat drukke verkeer (wie het hardst toetert heeft voorhang). Na dit drukke dagje met tempraturen van 34 graden met een luchtvochtigheid van 85% waren we behoorlijk op.

2-8-12 De volgende ochtend zijn we opgehaald door de stage begeleider en zijn we richting het station gegaan om vervolgens van New Delhi naar Ludianna te gaan onze eindbestemming. de reis liep gesmeerd. Meteen een paar mooie beelden kunnen zien van de platteland van India wat voornamelijk uit rijst velden dat koopt de staat daar allemaal op. Een maal aan gekomen in Ludianna zijn we naar de farm gegaan om de eerste indruk te krijgen van het bedrijf dat was de moeite waard het was en mooi bedrijf het is in totaal iets van 100 ha en daarnaast kopen ze nog heel wat producten van andere farmers. Ze verpakken ook als zelf en de hoofd doel is export. Na dit hebben we gezocht naar een hotel waar we de aankomende weken in verblijven. Daarna wat eten met meneer Uday en overleggen over stage opdracht en dan kunnen op naar m’n eerste stage dag.
3-8-12 De eerst dag stage was heel mooi. Als eerst moesten we ons presenteren aan de supervisors van het bedrijf dat waren er een stuk of 10 was wel even wennen want het moest allemaal in het Engels en dat was niet echt makkelijk. Het is nu namelijk vooral Engels praten af en toe ben je even blij dat je met je andere stage genoten wat Nederlands kunt praten. Na de presentatie hebben we een rond leiding door het verpakkingshuis gekregen. Dat was zeer indrukwekkend 200 vrouwen werken daar want mannen zitten hier alleen maar op een tractor of zijn supervisors in het hoog seizoen lopen hier ong. 350 vrouwen in het verpakkingshuis en dat buiten de oogsten om best interessant. Hier hebben ze ook alle certificeren maar ik snap niet hoe ze daar aan komen, waar ze bij ons in Nederland over klagen ca hygiëne. Laten de certificaten hier duidelijk heel wat ten onder. Na dit dagje stage zijn we weer richting het hotel gegaan moesten snel zijn want s’avonds moesten we weer bij een overleg zijn voor de verslagen die we gaan maken op het stage bedrijf!
4-8-12 Op naar de volgende dag stage eerst even ontbijten in het hotel en daarna werden we op gehaald door het bedrijf nu vandaag gelukkig een beetje redelijk internet op de stage waardoor we wat kunnen maken en regelen.

• 04 September 2012 - 10:12

Ria Van Oers:

Dag Martijn
    ik heb jou verslag gelezen
    wat fijn om je zo te kunnen volgen gelukkig een goede reis gehad
    Martijn ik blijf je volgen
    groetjes van Opa en Oma van Oers

• 04 September 2012 - 18:40

Simone:

Hee Martijn!

Wat leuk om te lezen allemaal.
    Vind het een raar idee dat jij daar tussen de rijstvelden en de indiase mensen. Haha
    Heel erg veel succes nog daar, geniet ervan!

Groetjes Simone

• 04 September 2012 - 19:23

Edith Van Oers:

heey schatje, leuk je verhalen te lezen! xxx

• 04 September 2012 - 19:29

Ilse Van Oers:

Wat leuk knoephoofd! xx

• 04 September 2012 - 19:29

Ilse Van Oers:

Wat leuk knoephoofd! xx

• 04 September 2012 - 20:29

Ab & Corinda Van Oers:

Hey Martijn, leuk om je ervaringen te lezen. Houd dit zo vol, wij lezen het graag !!
    Liefs van ons allemaal x.

• 05 September 2012 - 19:01

Wilbert,helene,bart,alice En Bram:

Ha martijn,
    Mooie verhalen,al met de tuk tuk meegereden?
    We volgen je wel tijdens je trip in india,dus wel verhalen blijven schrijven hey.

Groetjes van ons allemaal

• 06 September 2012 - 21:34

Fam. Van Den Beemd.:

hallo martijn.

nog geen heimwee leuk om zo je dagboek te lezen.
    heb je al n hutje van koeienstront gebouwd haha had je ons belooft.
    jeffrey heeft ook zn eerste buitenland werkervaring erop zitten helemaal naar keulen.
    kijk even of ze daar ook carnavalswagens bouwen kan je wat materiaal op de kop tikken daar.

laterrrrrr.

• 10 September 2012 - 19:02

Tiffany:

Hey Martijn!

Leuk om te lezen dat alles goed met je gaat ;)
    Met mij gaat het iets minder goed maar dat vertel ik je wel een andere keer in privé!
    Mis je Nederland nog niet ?
    Of de Beglische bieren op zen minst!
    Hou je daar nog goed!

xx

• 11 September 2012 - 10:40

Saskia:

Hoi Martijn

Mooie ervaring hoor ,geniet van alles!
    Sucses daar,leer ze en veel plezier nog!
    En tot weer in NL of BE.

Groetjes

• 11 September 2012 - 15:55

Marijke Van Aert:

Martijn, wat spannend zo'n stage en dat allemaal in het engels. Ik hoop dat je er van kunt genieten een unieke kans. Een groet van Marijke en Janneke